آموزش تهیه کیک و شیرینی

آموزش تهیه کیک و شیرینی

آموزش تهیه کیک و شیرینی

آموزش تهیه کیک و شیرینی

فلن کیک با روکش کاراملی

طرز تهیه فلن کیک با روکش کاراملی

مواد لازم برای تهیه فلن کیک :

 پودر کرم کارامل ۲ بسته
 خامه ۴ قاشق غذاخوری
 آرد ۱ و ۱/۴ پیمانه
 شیر ۱/۲ پیمانه
 تخم مرغ ۲ عدد
 بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
 وانیل ۱/۲ قاشق چایخوری
 شکر ۳/۴ پیمانه
 پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
 روغن مایع ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه فلن کیک کاراملی :

فلن دسری سوئدی و بسیار خوشمزه است که حالتش بعد از پخت بین پودینگ و کاستار است و وقتی با کیک همراه شود طعمی جادویی را به همراه خواهد داشت . کافیه چشمتون رو روی  هم بذارید و یک تکه ازین کیکو مزه کنید. یک لقمه ازین کیک فلن  احساس خوردن کیک و پودینک و کاستارد در کنار هم را به شما میدهد یک طعم بی نظیر و جادویی.

قالب رو با کره چرب کرده و شکر کاراملیزه که مایع قهوه ای رنگه داخل بسته پودر کرم کارامل هست رو ته قالب بریزید و بزارید تو یخچال .

حالا پودر داخل بسته رو با ۴لیوان شیر مخلوط کرده ورو حرارت بزارید وهم بزنید و بزارید چند جوش بخوره و از رو حرارت برداشته و کمی که سرد شد خامه رو اضافه کرده هم بزنید و اونو داخل قالبی که تو یخچاله بریزید بزارید تا موقعی که کیک رو درست میکنید داخل یخچال بمونه.

حالا نوبت پخت کیکمونه:

فر رو روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. مواد خشک رو با هم مخلوط و۳بار الک کنید.
تخم مرغ، شکر و وانیل رو با همزن هم زده تا کرم رنگ شود و روغن رو اضافه کنید کمی هم بزنید سپس شیر رو هم اضافه و باز خوب هم بزنید و در آخر آرد رو به مواد اضافه میکنیم و فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید کافیه. مایه کیک رو تو قالبی که کرم کارامل رو ریختیم میریزیم طوری که روی کارامل رو به صورت یکنواخت بگیره (نگران نباشید مخلوط نمیشن بعد از پخت کارامل ته قرار میگیره وکیک بالا).
یک قالب بزرگتر از قالب اصلی رو بردارید و ظرف کیک رو تو اون قالب بزارید و با پارچ آب جوش توی قالب بزرگتر بریزید تا جایی که نصف قالب کیک رو آب بگیره و داخل فر بزارید به مدت یک ساعت .بعد از فر خارج کرده و تو دمای محیط بزارید خنک شه، بعد از خنک شدن تو یخچال بزارید تا هفت ساعت بمونه و لبه های کیک رو با کارد آزاد کرده، ته ظرف رو تو آب جوش گذاشته و فورا بردارید زیاد نمونه که آب شه و داخل ظرف برگردونده و نوش جان کنید ولذت ببرید.
ab0d0473a041b4ff9a6                ۱۵۵۸۱۱۶۸۶۰d728facd9

انبه گلاسه

طرز تهیه انبه گلاسه

مواد لازم برای تهیه انبه گلاسه :

 آب انبه ۱ پیمانه
 انبه خرد شده ۱ پیمانه
 بستنی وانیلی ۳ اسکوپ
 خامه فرم گرفته ۲ قاشق غذاخوری
 شکلات چیپسی به مقدار لازم برای تزئین
 خلال بادام و پسته به مقدار لازم برای تزئین

طرز تهیه انبه گلاسه :

آب انبه را در لیوان مورد نظر ریخته و بستنی را به آن اضافه کنید.

سپس چند تکه انبه روی بستنی قرار دهید و با استفاده از قیف، خامه قنادی را روی آن بریزید.

روی نوشیدنی را با مقداری خلال پسته یا بادام تزیین کنید و کمی چیپس شکلاتی روی آن بریزید.

برای تزئین یک برگ نعنا روی نوشیدنی قرار دهید و نوشیدنی را با نی یا قاشق سرو کنید.

نکته:

انبه باید کاملا رسیده باشه

میتونید از کمپوت انبه هم به جای انبه تازه استفاده کنید

unnamed06

ژله مغزدار با کرم خرمالو

طرز تهیه ژله مغزدار با کرم خرمالو

مواد لازم برای تهیه ژله مغزدار با کرم خرمالو :

 خامه صبحانه ۱۰۰ گرم
 شیر ۲۰۰ میلی لیتر
 خرمالو بدون پوست و میکس شده ۲۵۰ گرم
 زرده تخم مرغ ۲ عدد
 وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری
 پودر ژلاتین ۲ قاشق غذاخوری
 آب ۱ پیمانه
 شکر ۱۰۰ گرم

طرز تهیه ژله مغزدار با کرم خرمالو :

زرده تخم مرغ، وانیل و شکر را با همزن بزنید تا کِرم رنگ بشه. پودر ژلاتین را روی آب بپاشید وقتی اسفنجی شد روی بخار آب قرار بدین تا ذرات ژلاتین کاملا حل بشه. حالا شیر داغ را روی زرده همزده ریخته و به مدت ۵ دقیقه روی حرارت ملایم هم بزنید بعد از روی حرارت بردارید و اجازه بدین تا خنک بشه سپس ژلاتین اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید.

سپس از صافی رد کنید و پوره خرمالو را اضافه کنید و اگه دوست دارین دسر کاملا یکدست باشه مجددا از صافی رد کنید و در آخر خامه را بریزید و خوب مخلوط کنید. قالب رو با کمی چرب کنید.مواد را درون قالب ریخته و چند ساعت در یخچال قرار دهید تا دسر خودش رو بگیره.

برای تهیه ژله سعی کنید رنگش با رنگ دسر مخالف باشه تا بیشتر خودشو نشون بده. من از ژله انگور استفاده کردم. دو تا بسته ژله با سه لیوان آب جوش مخلوط کنید.به هم بزنید تا دونه های ژلاتین کاملا حل بشه اگه نشد روی حرارت ملایم یا بخار آب جوش بذارین بعد اجازه بدین تا خنک بشه.حالا دسر رو از یخچال بیرون بیارین اطراف دسر رو از قالب جدا کنید و نصفی از ژله رو روی دسر بریزین در ابتدا کمی با دستتون لبه های دسر رو کنار بزنید و ژله بریزین چند ثانیه بعد دسر روی ژله شناور میشه.

قالب رو بذارین یخچال تا ژله نیم بند بشه (سعی کنید دسر در وسط قالب قرار بگیره و به اطراف قالب برخورد نکنه) بعد بقیه ژله رو اضافه کنید و مجددا بذارین یخچال تا کاملا ببنده موقع سرو مثل همه ژله ها ابتدا اطراف ژله رو از قالب با نوک کارد یا حتی دستتون از قالب جدا کنید و یک لحظه بذارین در آب گرم یه تکون به قالب بدین تا مطمئن بشید که ژله از قالب جدا شده سپس ظرف سرو رو روی قالب بذارین و قالب رو وارونه کنید تا دسر درون ظرف برگرده ممکنه کمی از ژله آب شده باشه که با یک دستمال از ظرف بردارید و تمیز کنید.

نکته :

اگه دوست دارین میتونین ژله بیشتر استفاده کنید( سه یا چهار بسته)

برای تهیه این دسر اول باید قسمت وسط یا مغز دسر رو درست کنید.من از دسر کرم خرمالو استفاده کردم ولی شما میتونید هر نوع دسر که تمایل دارین یا پودینگ (پودینگ شاه توت) یا پاناکوتا (دسر رنگی با پاناکوتا) استفاده کنید.

download11

شیرینی رولت گردویی (ترکیه ای)

طرز تهیه شیرینی رولت گردویی

مواد لازم برای تهیه خمیر شیرینی رولت گردویی :

 شیر ولرم ۱ پیمانه
وانیل ۱/۲ قاشق چایخوری
 شکر ۱/۲ پیمانه
 سفیده تخم مرغ ۱ عدد
 مخلوط کره آب شده و روغن مایع ۱/۲ پیمانه
 خمیر مایه ۱ قاشق غذاخوری
 آرد ۴ پیمانه

مواد میانی شیرینی رولت گردویی :

 گردو درشت خرد شده ۱ پیمانه
 پودر گردو ۱ پیمانه
 شکر قهوه ای ۱/۲ پیمانه
 مخلوط کره آب شده و روغن مایع ۱/۲ پیمانه
 شیر ۱/۳ پیمانه

مواد لازم برای رومالی شیرینی رولت گردویی :

 پودر شکر ۱ پیمانه
 آب ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی رولت گردویی :

توی ظرفی سه لیوان آرد رو میریزیم ؛ سفیده تخم مرغ و شکر و مخلوط کره و روغن مایع اضافه میکنیم؛
تو کاسه جداگانه شیر ولرم با پودر خمیر مایه مخلوط میکنیم ی ربع بمونه تا به عمل بیاد (بیشتر باین خاطر هست ببینیم خمیر مایمون خوبه یا نه) اگر رو شیر حباب ایجاد شد بالا اومد خمیر مایه خوبه.

مخلوط شیر و خمیر مایه رو تو ظرف آرد و موادش میریزیم و با قاشق مخلوط میکنیم.. هنوز یه خورده چسبندگی داره پس یه لیوان آرد بعدی رو کم کم بهش اضافه میکنیم و با دست خوب ورز میدیم تا زمانی که به دست نچسبه و  خمیر نرم و لطیفی بدست بیاد.

روی خمیر رو با پارچه ضخیمی بپوشونید و در جای گرم بذارید یک ساعت استراحت کنه.

مواد میانی رو هم با هم مخلوط میکنیم و آماده کنار میزاریم؛

بعد از مدت زمان گفته شده که خمیر ور اومد ، فر روی دمای ۱۸۰ درجه میزاریم تا گرم بشه ؛
بعد خمیرو روی تخته کمی آرد پاشی کرده با وردنه باز میکنیم.

مواد میانی رو بروی خمیر میریزیم و با قاشق پخش میکنیم ؛ از یه سمت خمیر رو لوله میکنیم و با کارد برش میزنیم و باندازه ۱۵ دقیقه استراحت میدیم.

بعد از ۱۵ دقیقه خمیر هارو تو سینی فر گذاشته و به مدت۲۵-۳۰ دقیقه تو فر میذاریم و پس از پخت روشون سس (مخلوط پودر شکر و آب) میمالیم.

نکته:

در این شیرینی از یه تخم مرغ استفاده میشه که سفیده اون برای خمیر شیرینی و زرده رو برای مالیدن روی شیرینی ها استفاده میکنیم

میتونید به جای گردو از بادام یا پسته هم استفاده کنید

How-to-preparatio

نان مخصوص صبحانه و عصرانه

طرز تهیه نان مخصوص صبحانه و عصرانه

مواد لازم برای تهیه نان مخصوص صبحانه و عصرانه :

 زرده تخم مرغ ۲ عدد
 شکر۳ قاشق غذاخوری
 روغن یا کره ۳ قاشق غذاخوری
 شیر ولرم ۱ پیمانه
 خمیر مایه ۱ قاشق غذاخوری
 آرد سفید ۲-۳ پیمانه
 نمک ۱/۴ قاشق چایخوری
 کنجد، کشمش، گردو، سیاه دانه به مقدار لازم

طرز تهیه نان مخصوص صبحانه و عصرانه :

شیر ولرم (شیر گرمی که دست را نسوزاند) را با خمیر مایه مخلوط کنید. سپس شکر، روغن یا کره آب شده و یک زرده تخم مرغ را نیز اضافه نمایید. تمام مواد را خوب مخلوط کنید تا شکر حل شود.

حالا نوبت اضافه کردن آرد است. آردی که چند بار الک شده است را قاشق قاشق اضافه کنید تا اندازه ای که بتوانید خمیر را با دست تان بلند کنید (آرد زیاد نریزید. فقط تا اندازه ای که چسبندگی خمیر از بین برود). در این مرحله خمیر را با دست بگیرید و مدام به کف ظرف بکوبید و ورز دهید و چندین بار تکرار کنید (مهمترین بخش تهیه نان ورز دادن آن است).

پس از بدست آوردن خمیری ترد و لطیف آن را درون کاسه ای که چرب شده است قرار دهید و روی آن با چاقو یک + بزنید. در جای گرمی به خمیر یک ساعت استراحت دهید  تا حجم خمیر دو برابر شود و پس از این مدت خمیر را کمی ورز داده و تکه هایی یک اندازه از خمیر ببرید.

پس از این برش زدن کمی دیگر خمیر ها را ورز دهید و با وردنه خمیرها را باز کنید. درون هر خمیر را مقداری کشمش، گردو، کنجد و … بپاشید.

روی ظرف یا سینی مورد نظر را کمی چرب کنید و خمیر را به شکل دلخواه حالت دهید (هر شکل و طرحی که دوست دارید). روی خمیرها پارچه ای بیندازید و مدت ۳۰ دقیقه به خمیرها استراحت دهید تا کمی دیگر نیز حجم پیدا کنند. سپس مقداری کره یا روغن را با ۱ زرده تخم مرغ و کمی شیر مخلوط کنید و روی خمیرها بمالید و روی آن نیز کمی کنجد بپاشید.

نکته :

برای پیچیدن خمیر میتوانید از انواع روش های بافت نان استفاده کنید تا نان خانگی زیباتری داشته باشید.

میتوانید برای روی نان از هر چیزی که دوست دارید استفاده کنید (پودر نارگیل، پسته، گردو و …).

درون نان را نیز میتوانید قبل از پخت با خرما ، گردو ، شکلات و … پر کنید یا به همین صورت ساده آماده کنید.

بهتر است در زمان روشن کردن فر کاسه ای آب داخل فر قرار دهید تا همزمان با گرم شدن فر، رطوبت مناسبی نیز برای پخت نان ها ایجاد شود و نان ها خشک نشوند.

nanparker-photokade